Pages

Thursday, July 21, 2011

Tumbuk sambal, cabai masuk mata..

Adoi!!


Pedih giler bab nak mamps!


Aku dok antara bersimpuh dan terkangkang sebab taktau macam mana nak describe cara aku duduk (kaki aku kan terseliuh... Maka duduk haruslah anggun supaya kaki tidak kesakitan) sambil menumbuk cabai kering, bawang skit, belacan, kunyit hidup dan serai....menu malam semalam adlah udang laut masak lemak... *sedapnya i masak... Walaupon aku sorang je kata sedap...huhuhu


Tumbuk + cabai terpercik = terpekik terlolong mintak tolong.....


Petua ~ sebelum basuh mata, basuh ibu jari kaki dengan air dulu.... Supaya pedih cepat hilang...


Tak paham. Apakah signifikasi antara ibu jari kaki dan mata? Adakah refleksologi memainkan peranan di sini? Urat mata kan di ibu jari kaki....


Atau adakah aku kelihatan seksi sambil menjerit meraba2 cari getah paip dalam bilik ayor?


Anggap jer la kan....



7 comments:

@tune® said...

ermmm....walaopon xde hubungan sedara mara antara ibu jari kaki ngan mata...akan aku cube petua ko nih!

http://aniesandyou.blogspot.com said...

len kali pakai blander.. hehehe


Kerana LiverpoolFC episode 4 (finale)

fuzi said...

beb, hang check e-mail jap...gossip suah mari!!hehe...

Lady RaRa said...

seb baik cabai masuk mata..

kalau cabai masuk tut tuuttt??

nak basuh apa plak? kahkahkah!

aku.mamalia.wanita said...

Anis- blender tak ori ghasenya...

Atun - cuba jgn x cuba

Fuzi- roger

Mamabambam- ko bior benor... Takkan tumbuk sambal tak pakai sependa kot.... Hahahahah

eB ezrin said...

X PHM JUGAK ;P

Arissa Aqilah said...

harus try petua ko ni kalau cabai kena mata..ko pernah dgr kalau nk potong bawang cucuk sebiji dulu kt ujung pisau?bagi mata x pedih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...