Pages

Wednesday, April 11, 2012

Nutrious Supplement for pregnant hot mama

Hi semua...

Kabare wak?

waras....?

bagus...


Hari ni sajer nak share ngan korang pemakanan-pemakanan aku sepanjang 9 bulan memboyot ni...


bukan la pemakanan sangat.. lebih kepada apa yang aku suka minum..



Susu Anmum Materna

1st thing in the morning, during my morning  rush, aku akan minum susu ni... sedap dowh... yang coklat..
cam dah addict dah...
and at night, before bed, bancuh siap-siap letak dalam Termos Anmum free, then bangun tengah malam usually at 2am, (cos time ni Caca akan menggelisah nak susu, tukar pampers sekali) then enjoy my milk...
yummy.... pass tu layan main game sampai pukul 4am.. then pagi menggelabah sebab bangun lambat gi keje.. cissss...



Madu Khaula

aku pernah terjumpa sorang kakak.. dia pernah review... dia amalkan minum madu..
Alhamdulillah, susu dia banyak... so madu ni aku akan minum before masuk tidur...
segelas... sepatutnya 2 gelas.. tapi cam tak cukup time sebab banyak sangat yang aku nak minum.. tamak haloba sungguh...
tak kisah pon madu apa... janji madu...
jangan teratai layu di tasik madu dah..... <- lawak, kan? ptuihhhh 



 kelihatan sangat sedap kan...?
cam candy yang boleh jilat-jilat... *sambil mata juling-juling*
lagipon madu boleh kasi energy lebey skit... bagus kan?


 

Susu Kambing mbek mbek
sunnah Rasullah... so, enough said
memang banyak la kebaikan dia
Should continue minum even after delivery... bagus untuk mengelakkan sakit jaundice pada baby..


Herbal Life

Pon ada orang review... baby dia lahir sihat sejahtera, jarang demam, flu dan etc..
tapi sebab banyak sangat yang kena minum, jadi yang ni aku jarang skit minum...
sebab tekstur dia kot.. aku tak berapa berkenan skit...
lagipon mahal.. kena la berdikit-dikit..kalau tak, cepat la habis shake...



Sebab aku ni selalu makan kat luar jer, and kadang-kadang skip makan vitamin.. so that's why aku depends to nutritious supplement...


Semoga baby sihat walafiat... doa kuat-kuat...


k,papai 





6 comments:

Anonymous said...

Saya ritu pregnant tak telan apa2 supplement sbb konon2 takut baby besar, nanti jenuh nak meneran. (padahal sebenarnya jenis malas mkn ubat). Ubat doktor pun xmkn langsung sbb dah memang jenis pemalas kan (tapi nak jugak guna alasan takut baby besar). Susu2 emak ni sumer lagilah tak telan. sebabnya malas nak bancuh (masih nak gak guna alasan takut baby besar).heheh.so yg ku telan hanya susu kotak dutch lady pelbagai perisa yang sejuk letak dlm peti ais. senang sungguh nak minum + sedap sbb sejuk.hehe...tapi bila besalin, anakku besar gak. 3.5kg. huh..dah baka besar, nak larik ke mana lagi. tapi nasib selamat sihat walafiat :)
ps: saper yg mula sebarkan citer tahyul kata klu mkn supplement sumer ni baby boleh besar ha???? aku marah ni.

@tune® said...

WAKAKAA..anonymous...ko bace mane auta camtu...

untuk orang yg 30's mcm kitorg ni, dgn anak yg sedia ada dan yg dalam perut, mmg terpaksa amik supplement mcm ni..

cepat penat...


to ummang!...yes!akan aku cari smua...sbb kali ni nye pekne...lemah la aku...

dialicious said...

masa preggy dulu diah minum anmum choc jgk.yum2,tp x abis setin pon.terlupa!hahah..ni baru teringt sure dh expired.diah minum bird's nest once a week and alhamdulillah kulit anak cantik n tegang ..wah gitu

aku.mamalia.wanita said...
This comment has been removed by the author.
aku.mamalia.wanita said...

Anon-ke ko yang mereka tahyul tuh semua sebab nak cover malas makan ubat haaa? Hahahaah

Atun- amalkan tun... Untuk kesejahteraan masa kini dan akan datang

Diah- lagi seminggu b4 bersalin, sempat lagi ke minum birds nest untuk kulit anak cantik dan tegang... Cam tak dan sangat dah... Huhuhu

aku.mamalia.wanita said...

Anon-ke ko yang mereka tahyul tuh semua sebab nak cover malas makan ubat haaa? Hahahaah

Atun- amalkan tun... Untuk kesejahteraan masa kini dan akan datang

Diah- lagi seminggu b4 bersalin, sempat lagi ke minum birds nest untuk kulit anak cantik dan tegang... Cam tak dan sangat dah... Huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...