Pages

Monday, October 03, 2011

kisah sambal udang idaman

pada satu hari, actually satu hari tu adalah hari semalam, aku sangat teringin nak makan nasi lemak sambal tumis udang. Terbayang dah kesedapan dan keenakan nasi lemak yang lemak dan panas dimakan bersama sambal tumis udang... mak aiiii... sangat mengujakan gejolak napsu makan i tau...



alangkah sedey nya... suamiku pulang dari misi mencari nasi lemak sambal tumis udang, dia bawak nasi lemak bungkus mamak yang tak sedap langsung, tekak aku takleh telan pehtu sambal dia pedas tahap dewa-dewa mau keluar api cam naga lepas makan...


yer la, dia dah pergi mencari dah sampai ke area mana ntah, tapi still x jumpa... kesian la jugak... tapi baby i nak makan nasi lemak sambal tumis udang....nak masak sendiri, kepala aku pon tak brapa stabil pepagi...


lepas tuh i tinggal dengan anak-anak... kereta takder, hantar pegi servis... kalau larat nak masak pon, nak pegi kedai naik apa pulak? kalau setakat belakang rumah tarak hal... ini, kalau berjalan dengan sopan santun mau 30 minit baru sampai... kalau berlari pecut 100 meter, lagi la... aku rase tak sampai langsung kot... halfway confirm aku dah pengsan koma tepi jalan.... ahahahha


alternatifnya, goreng jer la ikan bawal dalam peti es tu... dengan kacang buncis tumis... pastu, pesan kat jiran aku cabai merah dah alang-alang dia pegi kedai... potong cabai, bawang dan tuang kicap... walaaaaaaaaaaaaa..... mabeles gak!


tapi tak lama kemudian, ada panggilan menyuruh aku membuka pintu belakang...


alangkah shocking nya... tetiba dapat sambal tumis udang.......


wah, dream come true!


*mode terharu*


jiran ku yang baik hati tau aku mengidam tapi x tercapai dek akal mu untuk makan sambal tumis udang idaman, dengan hati yang suci dah masakkan untuk kiter!


kiter suker... kiter suker....


Alhamdulillah dapat jiran yang best cam ni... syukran syukran...


gambar lupa nak amek sebab eksaited dan gelojoh sangat makan, tapi ni adalah ehsan google...

amacam? korang terliuq tak?


sedap i tell u sambal tumis udang dia.......



Jiran aku yang best tuh nama dia Nelli... bukan Nelli Furtado sebab aku bukan dok kat Hollywood...
Nelli Rusli nama dia..





from left : bibik, angelina jolie, brad pitt, raul gonzales dan nelli furtado..

aktiviti kejiranan dahulu kala ketika melepak di Empire Subang, 5 bulan sebelum kejadian meletup..



sebagai balasan, aku tambah nasik 2 kali makan dengan kicap...

errr... tuh boleh kira sebagai balasan ker?




beb, kalau ko mengidam anytime soon... don't worry... i got your back!!

*sambil kelip-kelip mata*



hehehehe...







1 comment:

eB said...

terharu gaks dgr... moga2 allah membalasnyer :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...