Pages

Wednesday, August 03, 2011

Si burung yang pemarah

Nota: Tajuk diatas merujuk kepada si Angry Bird


Time tu aku tengah marah... Marah sangat dengan seseorang yang tidak membuat keja dia.. Marah sangat sampaikan sang suami ajak ehem ehem pon aku takmo.... Yer la, tengah marah kan, mana boleh tetiba jer tukar mode jadik lovey dovey dan gedix.... Lain la kalau ada remote mood... Boley tukar tukar...from mode marah, tekan jer button kat remote, terus jadik horny.... Besh gak... Muahahahaha... *bengong*


Anyway, aku kat bilik... Tetiba jer muncul manusia kecil yang sulung.... Tak lain tak bukan objektifnya adalah untuk berebut Ipad dan bermain Angry Bird.


"Danial, pegi mandi.... Cepat!" nada marah ni...


Aku rase dia boleh sense kemarahan aku....


" yer...."


Lepas tu sambil bukak baju dan pampers, dia usha aku. Seolah- olah nak tau kenapa aku marah...


"Mama tengah marah ni tau!"


"Hah, marah?"


" iye, marah sangat.." aku baru nak sambung cerita kenapa aku marah...


" kat mana, ma?"


Aku plak ternganga......"Hah? Kat mana?"


"Kat mana marah tu? Kat mana ma?" muka dia giler innocent and naive time nie...


Aku lupa aku tengah bercakap ngan budak umur 3 tahun..... Dari marah terus tergelak....


Hahhahahahaa......

------------------------------------------------------------------------------------------

Kamus Dewan Bahasa Danial

Mena - mana

Emchor - Mama Chor

Emdut - perut

Allahdebai - Allahu akbar

Emtor - motor

Lalin - lain

Nanik - naik

Amni - mandi

Emkan - makan

Negala kumpah - Negaraku, tanah tumpah nya darahku... <---- ni adalah lagu favourita dia sekarang


:)



Okay dah, aku nak gi mandi.... Korang dah mandi?


Mandi... Baru la wangi...


Sabun di bilik mandi, oh sabun di bilik mandi.....


Buhbye












No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...